- Kontakty
- Úřední hodiny
- Spolky - dotace
- Úřední deska - archiv
- Ceníky
- CzechPoint
- Elektronická podatelna
- Registr oznámení do 2017
- Registr oznámení od 2017
- Správa hřbitova
- Povinně zveřejňované informace
- Obecně závazné vyhlášky a nařízení
- Ekonomika obce, rozpočty
- Formuláře žádostí
- Záměry obce - strategické plány
- Územní plán obce
- Vodovody a kanalizace NOVÉ
2018 01 Opatření obecné povahy č. 1/2018
Obec Loučná nad Desnou
ZÁZNAM O ÚČINNOSTI |
||
Správní orgán, který územní plán vydal |
Zastupitelstvo obce Loučná nad Desnou |
|
Datum nabytí účinnosti územního plánu |
27.2.2018 |
|
Pořizovatel |
Obecní úřad Loučná nad Desnou, č. p. 57, 788 11 Loučná nad Desnou (prostřednictvím kvalifikované osoby ve smyslu § 6/odst. 2 a § 24 stavebního zákona) |
(otisk úředního razítka) |
Oprávněná osoba pořizovatele Jméno a příjmení |
Jaroslav Sembdner |
|
Funkce |
Starosta |
|
Podpis |
|
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY č. 1/2018
Zastupitelstvo obce Loučná nad Desnou, na základě schválení bodu usnesení č. 726 a 727 z jednání zastupitelstva dne 7.2.2018, jako orgán příslušný dle ustanovení § 6 odstavce 5 písmeno c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), ve spojení s částí šestou – § 171 a následujících zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), podle § 54 odstavce 2 stavebního zákona, za použití ustanovení § 43 odstavce 4 stavebního zákona a §
I. vydává
Územní plán - Loučná nad Desnou
Územní plán Loučná nad Desnou obsahuje:
Příloha č. I
A.1. Územní plán – Textová část
Textová část Územního plánu obsahuje celkem 44 stran.
Příloha č. II
A.2. Územní plán – Grafická část
Grafická část Územního plánu obsahuje celkem 30 výkresů.
č. |
č. výkr. |
Název výkresu |
Měřítko |
1 |
A.2.1-1 |
Výkres základního členění území |
1 : 5 000 |
2 |
A.2.1-2 |
Výkres základního členění území |
1 : 5 000 |
3 |
A.2.1-3 |
Výkres základního členění území |
1 : 5 000 |
4 |
A.2.1-4 |
Výkres základního členění území |
1 : 5 000 |
5 |
A.2.1-5 |
Výkres základního členění území |
1 : 5 000 |
6 |
A.2.2-1 |
Hlavní výkres |
1 : 5 000 |
7 |
A.2.2-2 |
Hlavní výkres |
1 : 5 000 |
8 |
A.2.2-3 |
Hlavní výkres |
1 : 5 000 |
9 |
A.2.2-4 |
Hlavní výkres |
1 : 5 000 |
10 |
A.2.2-5 |
Hlavní výkres |
1 : 5 000 |
11 |
A.2.3-1 |
Dopravní a Technická infrastruktura – energetika a spoje |
1 : 5 000 |
12 |
A.2.3-2 |
Dopravní a Technická infrastruktura – energetika a spoje |
1 : 5 000 |
13 |
A.2.3-3 |
Dopravní a Technická infrastruktura – energetika a spoje |
1 : 5 000 |
14 |
A.2.3-4 |
Dopravní a Technická infrastruktura – energetika a spoje |
1 : 5 000 |
15 |
A.2.3-5 |
Dopravní a Technická infrastruktura – energetika a spoje |
1 : 5 000 |
16 |
A.2.4-1 |
Technická infrastruktura – vodní hospodářství |
1 : 5 000 |
17 |
A.2.4-2 |
Technická infrastruktura – vodní hospodářství |
1 : 5 000 |
18 |
A.2.4-3 |
Technická infrastruktura – vodní hospodářství |
1 : 5 000 |
19 |
A.2.4-4 |
Technická infrastruktura – vodní hospodářství |
1 : 5 000 |
20 |
A.2.4-5 |
Technická infrastruktura – vodní hospodářství |
1 : 5 000 |
21 |
A.2.5-1 |
Koncepce uspořádání krajiny |
1 : 5 000 |
22 |
A.2.5-2 |
Koncepce uspořádání krajiny |
1 : 5 000 |
23 |
A.2.5-3 |
Koncepce uspořádání krajiny |
1 : 5 000 |
24 |
A.2.5-4 |
Koncepce uspořádání krajiny |
1 : 5 000 |
25 |
A.2.5-5 |
Koncepce uspořádání krajiny |
1 : 5 000 |
26 |
A.2.6-1 |
Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací |
1 : 5 000 |
27 |
A.2.6-2 |
Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací |
1 : 5 000 |
28 |
A.2.6-3 |
Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací |
1 : 5 000 |
29 |
A.2.6-4 |
Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací |
1 : 5 000 |
30 |
A.2.6-5 |
Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací |
1 : 5 000 |
Příloha č. III
B.1. Odůvodnění územního plánu – Textová část
Textová část Odůvodnění územního plánu obsahuje celkem 348 stran.
Textová část Odůvodnění územního plánu obsahuje celkem 3 kartogramy.
č. |
Označení |
Název kartogramu |
Měřítko |
1 |
Kartogram 1 |
Loučná - vymezení krajinných celků |
- |
2 |
Kartogram 2 |
Preventivní hodnocení krajinného rázu (Vorel, 2011) |
- |
3 |
Kartogram 3 |
Členění území dle diferencovaných krajinných jednotek |
- |
Příloha č. IV
B.2. Odůvodnění územního plánu – Grafická část
Grafická část Odůvodnění územního plánu obsahuje celkem 15 výkresů.
č. |
č. výkr. |
Název výkresu |
Měřítko |
1 |
B.2.1 |
Výkres širších vztahů |
1 : 50 000 |
2 |
B.2.2-1-1 |
Koordinační výkres |
1 : 5 000 |
3 |
B.2.2-1-2 |
Koordinační výkres |
1 : 5 000 |
4 |
B.2.2-1-3 |
Koordinační výkres |
1 : 5 000 |
5 |
B.2.2-1-4 |
Koordinační výkres |
1 : 5 000 |
6 |
B.2.2-1-5 |
Koordinační výkres |
1 : 5 000 |
7 |
B.2.2-2-1 |
Koordinační výkres – Detail |
1 : 2 000 |
8 |
B.2.2-2-2 |
Koordinační výkres – Detail |
1 : 2 000 |
9 |
B.2.2-2-3 |
Koordinační výkres – Detail |
1 : 2 000 |
10 |
B.2.3-1 |
Výkres předpokládaných záborů půdního fondu |
1 : 5 000 |
11 |
B.2.3-2 |
Výkres předpokládaných záborů půdního fondu |
1 : 5 000 |
12 |
B.2.3-3 |
Výkres předpokládaných záborů půdního fondu |
1 : 5 000 |
13 |
B.2.3-4 |
Výkres předpokládaných záborů půdního fondu |
1 : 5 000 |
14 |
B.2.3-5 |
Výkres předpokládaných záborů půdního fondu |
1 : 5 000 |
15 |
B.2.4 |
Členění území dle diferencovaných krajinných jednotek - schéma |
1 : 25 000 |
1. Postup při pořízení územního plánu
Postup pořízení územního plánu je popsán v textové části B.1 Odůvodnění územního plánu v kapitole 1.
2. Výsledek přezkoumání územního plánu podle § 53 odst. 4 a) až d) stavebního zákona
Pořizovatel podrobně posoudil jednotlivé kapitoly odůvodnění ÚP zpracované projektantem, které jsou rozvedeny také v kapitole 2 a 3 textové části B.1. Odůvodnění územního plánu (dále také jen Odůvodnění):
a) Z hlediska souladu s politikou územního rozvoje a plánovací dokumentací vydanou krajem konstatuje, že záměry, týkající se řešeného území, jsou zapracovány, případně nejsou znehodnoceny navrženým jiným záměrem. Odůvodnění se uvedenou problematikou podrobně zabývá v kapitolách 2.1.1. a 2.1.2 Odůvodnění.
Pořizovatel na základě přezkoumání dospěl k závěru, že územní plán je v souladu s politikou územního rozvoje a plánovací dokumentací vydanou krajem.
b) S cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území se projektant podrobně zabývá v kapitole 2.2 textové části Odůvodnění.
Pořizovatel na základě přezkoumání dospěl k závěru, že cíle a úkoly územního plánování, zejména požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území v rozsahu, který má územní plán řešit, byly splněny.
c) Soulad s dalšími požadavky, vyplývajícími ze stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek lze konstatovat:
Návrh územního plánu je zpracován v souladu s požadavky stavebního zákona, vyhlášky č. 500/2006 Sb., v platném znění a vyhlášky č. 501/2006 Sb., v platném znění, jak je podrobněji popsáno výše v kapitole 2, podkapitole 2.3 textové části Odůvodnění.
Na základě tohoto přezkoumání dospěl pořizovatel k závěru, že návrh územního plánu není v rozporu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcími předpisy.
d) Soulad s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, případně řešení rozporů:
Při pořizování územního plánu byly akceptovány požadavky dotčených orgánů, které uplatnily ve svých stanoviscích. Pořizovatel vyhodnotil stanoviska dotčených orgánů a zajistil upravení návrhu podle jednotlivých požadavků. Jejich vyhodnocení je uvedeno v kap. 2.4.
Ve smyslu ust. § 4 odst. 7 stavebního zákona a ust. § 136 odst. 6 správního řádu nebyly při projednávání návrhu územního plánu Loučná nad Desnou řešeny žádné rozpory
Pořizovatel přezkoumal soulad návrhu územního plánu s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů a dospěl k závěru, že návrh územního plánu Loučná nad Desnou je v souladu s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů.
3. Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí
Dokumentace vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území byla dotčeným orgánem požadovaná, byla zpracována a předložena k projednání spolu s konceptem územního plánu dotčeným orgánům a veřejnosti. Podrobnosti jsou uvedeny v kap.3.2. textové části B Odůvodnění územního plánu.
4. Stanovisko krajského úřadu podle § 50 odst. 5
Na základě stanoviska dotčeného orgánu – Krajského úřadu Olomouckého kraje, odboru životního prostředí a zemědělství (č.j. KUOK 89990/2011 ze dne 11.8..2011) k návrhu zadání ÚP Loučná nad Desnou bylo v rámci konceptu územního plánu zpracováno Vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území jehož součástí bylo Vyhodnocení vlivu územního plánu na životní pro-středí pro účely posuzování vlivů územních plánů na životní prostředí dle zákona č. 100/2001 Sb. v rozsahu přílohy č. 1 zákona č. 183/2006 Sb. a přiměřeně podle přílohy č. 9 zákona č. 100/2001 Sb. a Posouzení vlivu koncepce „Územní plán Loučná nad Desnou - koncept“ na evropsky významné lokality a ptačí oblasti podle §45i zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, v platném znění.
Dotčený orgán vydal stanovisko dne 6.2.2013 č.j. KUOK 14780/2013. Způsob zapracování požadavků vyplývajících ze stanoviska je uveden v tomto Odůvodnění v kapitole 3, podkapitole 3.2, oddílu 3.2.2. Výsledky vyhodnocení vlivu na životní prostředí.
Společné jednání o návrhu územního plánu dle § 50 stavebního zákona se uskutečnilo 08.12.2014. Vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území nebylo součástí návrhu pro projednání dle § 50 stavebního zákona, neboť bylo součástí konceptu. Z těchto důvodů nebylo stanovisko krajského úřadu podle § 50 dost. 5 stavebního zákona vydáno.
5. Sdělení, jak bylo stanovisko podle § 50 odst. 5 zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly
Stanovisko podle § 50 odst. 5 stavebního zákona nebylo vydáno. Důvody jsou uvedeny v podkapitole 3.3. textové části Odůvodnění. Stanovisko krajského úřadu dle § 50 dost. 5 stavebního zákona, viz výše.
6. Komplexní zdůvodnění přijatého řešení včetně vybrané varianty
ÚP Loučná nad Desnou byl zpracován tak, aby byly splněny všechny oprávněné požadavky občanů obce s ohledem na respektování stanovisek dotčených orgánů. Podrobné zdůvodnění je v kap. 3.5.
V dokumentaci návrhu územního plánu Loučná nad Desnou pro společné jednání o návrhu územního plánu byla navržena dvě území s variantním řešením V1 a V2.Podrobné odůvodnění je uvedeno v kap. 3.5.3. f.
7. Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby zastavitelných ploch
Projektant podrobně v textové části Odůvodnění v kapitole 3.6. odůvodnil jak postupoval při návrhu zastavitelných ploch. Zdůvodnění vychází z podrobné analýzy shromážděných dat, stanovisek dotčených orgánů a organizací a sociodemografické analýzy.
Územní plán Loučná nad Desnou stabilizuje stávající plochy občanské vybavenosti. Úměrně k předpokládanému demografickému vývoji a převládající potřebě rekreace jsou navrženy plochy umožňující přiměřený a rovnoměrný rozvoj ve všech oblastech: bydlení, smíšené venkovské bydlení, smíšené obytné–rekreační. Návrh umožňuje rozvoj občanské vybavenosti, technické infrastruktury a nabízí dopravní řešení.
Návrh územního plánu potvrzuje kvality, které obec Loučná nad Desnou má a snaží se o jejich zachování, rozvíjení a vhodné doplnění. Oproti stávajícímu ÚP došlo především k propracovanější regulaci využití funkčních ploch. V obecné rovině je tak sledována především redukce negativních dopadů návrhu na životní prostředí, krajinný ráz a zajištění dopravní obslužnosti území.
Pořizovatel ve spolupráci s určeným členem zastupitelstva, v souladu s ustanovením § 53 odstavce 1 stavebního zákona vyhodnotil výsledky projednávání Územního plánu Loučná nad Desnou a zpracoval návrh rozhodnutí o námitkách uplatněných k návrhu územního plánu:
1. Vyhodnocení stanovisek dotčených orgánů uplatněných k návrhu územního plánu:
Vyhodnocení stanovisek dotčených orgánů je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy v kap. 2.4. Textové části Odůvodnění.
2. Rozhodnutí o námitkách uplatněných k návrhu Územního plánu Loučná nad Desnou:
Rozhodnutí o námitkách uplatněných k návrhu Územního plánu Loučná nad Desnou je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy v kap. 5 Textové části Odůvodnění, schválené zastupitelstvem obce dne 14.12.2017 č. usnesení 700.
3. Vyhodnocení připomínek uplatněných k návrhu Územního plánu Loučná nad Desnou:
Vyhodnocení připomínek včetně připomínek sousedních obcí uplatněných k návrhu Územního plánu Loučná nad Desnou je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy v kap. 6 Textové části Odůvodnění, , schválené zastupitelstvem obce dne 14.12.2017 č. usnesení 701.
4. Vyhodnocení stanovisek dotčených orgánů uplatněných k návrhu rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek uplatněných k návrhu územního plánu:
Vyhodnocení stanovisek dotčených orgánů je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy kap. 2.4.9 Textové části Odůvodnění.
II. ruší
Účinností tohoto opatření obecné povahy, kterým se vydává Územní plán Loučná nad Desnou, pozbývá platnost Územní plán obce Loučná nad Desnou schválený usnesením Zastupitelstva obce Loučná nad Desnou č 244. dne 22.10.2003, který nabyl účinnosti dne 7.11.2003, včetně všech jeho pozdějších změn číslo 1, 2, 3 a 4..
Poučení:
Do opatření obecné povahy a jeho odůvodnění může dle § 173 odstavce 1., zákona 500/2004 Sb. - správní řád, každý nahlédnout u správního orgánu, který opatření obecné povahy vydal.
Proti Územnímu plánu Loučná nad Desnou, vydaném formou opatření obecné povahy, nelze v souladu s ustanovením § 173 odstavce 2., zákona 500/2004 Sb. - správní řád, podat opravný prostředek.
Jaroslav Sembdner Ing. Miroslav Pospíšil
Starosta Místostarosta
Seznam příloh, které jsou nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy:
1. Příloha č. I Textová část - Územní plán
2. Příloha č. II Grafická část - Územní plán
3. Příloha č. III Textová část - Odůvodnění územního plánu
4. Příloha č. IV Grafická část - Odůvodnění územního plánu
Přílohy schválené ZO dne 14.12.2017
Příloha A Rozhodnutí o námitkách OOP ÚP Loučná nad Desnou
Příloha B Vyhodnocení připomínek k ÚP Loučná na d Desnou
Příloha C Vyhodnocení stanovisek DO k ÚP Loučná nad Desnou
Zveřejněno: 5. 3. 2018
Jste zde: Loučná nad Desnou > Obecní úřad > Obecně závazné vyhlášky a nařízení obce - Platné > 2018 01 Opatření obecné povahy č. 1/2018